» JAG OCH HUNDAR HAR NÅGOT GEMENSAMT..

..krångel i bussen?!

Att jag och hundar befinner oss i samma buss är inte bra. Allting kan hända.
Från att hunden börjar trycka sig mot mig och att jag nästan trampar på dess svans, till att jag får nysningar och en fruktansvärd klia i ögon och näsa..

Varför tar människor med sig sina djur på bussen?
Jag förstår inte detta då någon kanske är allergisk..
Men tänker någon på detta? NEJ!

Dessutom är vissa hundar äckligt smutsiga och fula.. (jag vet att det är fel av mig att säga så, men det är sant)
Igår hade en liten chiuaua (?) på sig en "blå" dräkt som var så smutsig att den var grå istället..
Snacka om äckligt!
Sedan nosar hundarna på andra passagerare medan deras matte/husse flinar och är allmänt glada.
Vi har förstått att du älskar din hund och gläds åt att den har kul osv, men vi då? Vem vill gå hem med byxor som en hund har tryckt sig mot, eller en jacka som en hund har sniffat?
Inte jag.

En annan sak
inträffade när jag skulle hämta min lillebror från skolan.
Jag gick längs ett villakvarter och kände att det var något bakom mig.. men när jag tittade bakåt såg jag inget.
Jag hade gått en bit tills jag insåg att det var en hund som följde efter mig!
Hunden var jättegullig, liten och svart-brun.
Jag tittade efter, men det verkade inte som om den hade någon matte/husse med sig och den hade heller inte på sig ett halsband..
Vad skulle jag göra?
Skulle jag ta upp hunden och se till att den kommer hem (om den nu hade ett hem), eller låta den vara; kanske hemlös och matlös osv..

Jag pratade i telefon med min syster för att få råd om detta.. jag ville ju inte lämna hunden ensam.
Då gick hunden in i ett tomt.. Jag skulle följa efter den men bestämde mig för att inte göra det pga att jag inte visste vem som bodde i huset etc.
Hunden hittade troligtvis hem tillslut!


Det blev ett alltför långt inlägg..
Hoppas att ni orkar läsa!


Såhär ungefär såg hunden ut..
(bilden är tagen från Google)


» CYKELTURER = VÅR

Åhh, så skönt att få börja cykla!
En riktig vårkänsla finner man när man cyklar.

Jag och kusinen började dagen med att cykla till gymmet (det gillas),
och efter ett "långt" pass, cyklade vi hem och lagade mat!
Det blev ungsbakad potatis, korv, sås, sallad och lite till..
Sedan bar vi av mot Jägersro för en fika; när de skulle stänga, haha, så det fick bli en snabb fika!

Jag funderar på att cykla till skolan..
Ska jag eller ska jag inte?



» LOVE AT FIRST SIGHT

Här får ni en bild på väskan jag berättade om..
Den är för snygg, och dyr..

JAG ♥ DEN


Mulberry, 10 800 kr



» YOU COULD BE MY HERO,

Våren är här!
Vädret har varit underbart idag, så vårjackan var på!
Nu får vi bara hoppas att det håller..

WE ♥ SUN

I
dag har jag shoppat med lillsyrran :D
Vi hittade massvis med fina saker!
Från väskor till smycken till skor!! Allting är så vårigt och snyggt!

Sedan åt vi i Graffiti och åkte till Jägersro som var stängt..
Vi hade räknat med att de stängde vid 18 tiden och inte 17!!
Men men; vi fick med oss några snygga plagg.. Bland annat en rosa kavaj och en vit "poncho" från H&M.

Hoppas att ni har haft en skön dag!
XXX 


» BLUE - EUROVISION 2011

Blue kommer att tävla för Storbritannien i Eurovision 2011.
Äntligen bra artister som tävlar, med bra låtar.
Låtarna och artisterna som vanligtvis kommer med faller inte för min smak..
Som exempelvis Sveriges bidrag i år.. Eric Saade. Jag gillar inte honom som artist, gillar inte hans röst eller hans låtar. Tyvärr.

Blue måste och kommer förhoppningsvis att vinna..
Ser vi fram emot Eurovision i år? JA!

Låten heter I Can.
LOVE LOVE LOVE! ♥



» I GOT A POCKET, GOT A POCKETFUL OF SUNSHINE

Godmorgon vackra läsare! (som ökar i antal!!)
Jag vaknade för en stund sen, och tänkte passa på att skriva ett inlägg..

Vädret har varit underbart i Malmö de senaste dagarna, men idag tycks allting vända :(
Vår- eller vinterjacka?

I alla fall så ska jag till skolan om en stund, eller kanske inte.., fysik lektionen är kanske inställd!!


Vi får hoppas på en solig dag!!
XXX


» ELLE + PROVIVA

Just nu: läser ELLE (nr 4) och dricker proviva; hallon och granatäpple! ♥
Annars har jag pluggat, fikat med mamma och haft (+ har) en rejäl huvudvärk.. :(
Krya på mig



Är hopplöst kär i en svindyr väska (från Mulberry)..
XXX



» HUNGERSPELEN

Har ni någonsin känt att ni verkligen uppslukas av en bok?
Att ni fångas in i dess värld och lever livet dem lever?
Exakt så kände jag då jag läste Hungerspelen (The Hunger Games) och Fatta Eld (Catching Fire)..
och jag kan gott säga att jag ÄLSKADE dem!

Jag älskar den känslan; då jag vet hur karaktärerna ser ut, hur de tänker, beter sig osv..
Men när jag läste Revolt (Mockingjay) blev jag besviken.
Världen jag hade ritat upp i mitt huvud rasade. Karaktärerna förvrängdes och allting föll..
Detta låter oerhört dramatiskt, men så var det!
Men det sorligaste av allt var att slutet var hemskt! Den var fel.. inte som den borde ha slutat..
Så där satt jag, besviken och i tårar. Boken slängde jag hårt i golvet och berättade förtvivlat till min syster hur den hade slutat..
Suzanne Collins: snälla, skriv om Mockingjay!

Ja, jag är en nörd.. Gråter för böcker, filmer osv.. men så är det, haha!


  

Hungerspelen (The Hunger Games)
16 åriga Katniss bor med hennes mamma och lillasyster, Prim, i Panem - som för länge sedan var USA.
Panem är uppdelat i tretton distrikt, och huvudstaden..
Som följden av ett förlorat krig för distrikten (för flera år sedan), lottas en kille och en tjej ut för att delta i Hungerspelen, som sedan filmas och visas på TV (detta är till underhålling för huvudstaden).
Spelet går ut på att döda eller att bli dödad. Och endast en överlever..
När Katniss lillasyster blir utlottad blir Katniss förtvivlad och tar hennes plats i spelet..

Jag ska inte skriva recensioner på de andra två böckerna, för det vore som om jag avslöjade allt..

Läs Hungerspelen; ni lär inte bli besvikna!
XXX



» BROKEN ARROW

Jag avslutar (och påbörjar) dagens bloggande med denna.
Enjoy! ♥
XXX





» MARHABA MILLION

Söndagar är trista och jobbiga.. De är intensiva-plugg dagar, haha!
Eller är det bara jag som tycker så?

Det känns som att detta inlägget bara kommer innehålla en massa random saker.
Jag vet inte vad jag ska skriva om..
Men bokrecensioner är på väg!

Eftersom jag pluggar matte nu (fortfarande) så vill jag skriva ner ett par pluggtips..

Plugg-tips:
1. Ha allting runtomkring välstädat.
2. Organisera alla papper, böcker, och andra saker som du kommer behöva inför dina studier.
3. Duscha! Om du känner dig fräsch och ren, kommer du känna dig bättre..
4. Tänd ljus, spraya parfym, osv.. Det kommer kännas bättre.
5. Ta pauser lite då och då.. Kanske 15 minuters paus varje timme, eller en halvtimmes paus var 2:a timme..
Löjliga pluggtips, men de funkar!


La favorite (konstig fransk-wannabe
brytning) Marhaba Million
Från Dubai (UAE)
Present från pappa!
UNDERBAR parfym!!!!!

Nu ska jag äta lunch med familjen och kusinerna!
Ha en lovely söndag!
XXX

» I HEART JUMPSUITS

Jag älskar jumpsuits! 
Jag hittade dessa på H&M's hemsida..
Men en jeans-jumpsuit är antingen bra eller dåligt; jag vet inte vilket..
Annars älskar jag de två första!! De är så vackra. 
Vill ha. Vill ha. Vill ha.
 
 


» I REALIZE, IT WAS ONLY JUST A DREAM

Tänkte uppdatera lite; mitt liv är ju väldigt intressant, hahah ;P
Men jag älskar denna!!
Annars så är det matteplugg som gäller..
XXXXX


» GRATTIS MAMMA!

Idag fyller min mamma år!!
Så vi önskar den vackraste och underbaraste kvinnan ett STORT grattis på födelsedagen!
Njut av tårtan ;)
xxxxxxxxxx

» VAD TYCKS OM DEN NYA DESIGNEN?

Jag hade ingen lust att sova; eller plugga.. Därför försökte jag mig på en ny design (som jag själv har gjort!)
Men jag fixar mer imorgon..

Vad tycker ni?
Själv så älskar  jag den svart-vita headern och den färgade bakgrunden!

Nu ska jag gå och lägga mig..
Sov sött ♥

» MATTE PLUGG + MUSIK

Är jag den enda som älskar att räkna mattetal samtidigt som jag lyssnar på musik?
I alla fall så får ni en låt som har fastnat i mitt huvud.
Älskar den! ♥


För er som undrar så är den från Confessions of a Shopaholic
XX

» GIRL'S NIGHT (DAY) OUT

Idag har det fått bli en tjej-dag med film, mys och de bästa tjejerna! ♥ (Vi hade inga lektioner; utvecklingssamtalsdag)
Jag bakade pizza. Sedan hade de fixat sallader, cheescake, daimtårta, chips, vindruvor och annat fettigt.. men gott, var det!

Det blev två och en halv film (för min del).
Push, Star Trek och halva  The Fog
Inte världens nyaste/senaste filmer, men de var bra!!





Hoppas att ni har haft en skön dag! ♥
/Laila


» I AM NUMBER FOUR

Igår var jag och på bio med tjejerna. Det var någon sorts "för-premiär".
I am number four var bra, men en aning förutsägbar.. Sen så kommer det säkert komma minst en film till, men jag kan inte avgöra om det är bra eller dåligt.

Annars så tycker jag att ni ska gå och se den! ♥
(Att han dessutom är snygg kan inte vara fel)







» I REMEMBER YEARS AGO..

.. att jag sa att jag skulle ladda upp bilder. TA-DA!
Tahrir sak-saken
vi var tvugna att betee oss som "wannabe-s" haha!
Vackert!!
:(
Vaxdockor i Irakiska "Madame Toussauds" -wannabe haha, men
det var snyggt!!
LOVE - russinsaft.. 100% naturligt och UNDERBART!
DUMLE!
Gammal skola/universitet..
MIN konst :D
A red rose, for meee
Palm
Tomaputt (R.I.P), Dimka ♥ och Sergio Ramos Pajero (spanskt uttal för
pajero)

» IF YOU WANNA BE MY LOVER YOU GOTTA GET WITH MY FRIENDS

Jag har nog tagit en liten bloggpaus.. Men är förhoppningsvis back on track nu!
Mitt liv just nu:
  • NO LIFE
  • Tar igen MASSVIS med plugg - som jag missade..
  • Har äntligen sett mitt "hemland"
  • Ritar händer (?) konstigt, men så är det, haha! Ni får kanske se en bild..
  • Lyssnar på Esmée Denters ft Justin Timberlake - Love Dealer; fråga icke hvorfor (med danskt uttal)
  • ÄLSKAR Kiri, som är en mjuk-ost-sort-typ, som jag åt varje morgon i Irak!
  • Saknar mina kyckling-ungar :( (bild visas senare)
  • Orkar inte titta igenom matte-hemtestet, så den får lämnas in som den är..
  • Försöker hitta en massa punkter att skriva upp för att det ska se snyggare ut, men kan tyvärr inte komma på så mycket just nu.. :(

Idag skrev jag förresten ett prov.. Gissa vilket? mitt favoritämne såklart?! FYSIK!
(Usch vad sarkastisk jag blev helt plötsligt..)
Men fysik kommer tydligen inte ligga högst upp bland mina favoritämnen- och saker i livet.
Hoppas att ni har haft en toppen dag, med mindre fysik!
XXX
/LL