» Ett tips..

Om ni någonsin har köpt ett par skiiitfina skor, som råkar vara en aning för små - det har i alla fall jag gjort ;) och helst så vill man undvika skavsår.. alltså finns det bara en sak att göra; slänga dem, eller lösa problemet. och då väljer jag att lösa problemet..


1. Sätt in skorna i plast-eller kylpåsar..
2. In med dem i frysen!
3. Ta ut dem efter ett par minuter.. (beror på HUR små de är)
4. VIPS! nu sitter de perfekt ;)


Prova och se hur det går ;) men se bara till så att de inte blir nerfrysta!
xx
/LL

» Dagens..

..hat,
Första pris går till DATORN, som icke vill fungera som jag vill.. och som stängs av hela tiden, jobbigt?!

men en annan låt som får mig på bra humör är Billionaire - Travie McCoy ft. Bruno Mars
Den är underbar! och en perfekt slapp sommarsång, eller what do you think? ;)




Jaa, when I'm a billionaire.. vad skulle jag göra då? hihi ;)


» They call me freedom..

.. har ni också en låt ni blir på bra humör av att lyssna på? Jag har dock några..  bland annat Wavin' Flag av K'naan.. VM lååååten ;D

En underbaaaaaar dag.. men sommaren är snart snart sluuuut, haha! fan?! Men Hurghada på torsdag- längtar som in i den haha! ;)
Igår var jag som sagt ute och luffade med stockholm kompiseeen, haha.. vi stack till Friday's med tjejerna och så.. kul!

Idag ska jag inte göra så mycket.. kanske sitta och läsa, kanske luffa hemma.. haha!
xx
/LL



Lovely!


» En ny artist?!

Whuuts up bloggen!
Själv ska jag ta och kila iväg snart, haha! Som tur är så har det slutat regna- tack och lov för det..

I alla fall så ville jag bara visa upp en grym artist som heter Young Soulja..


En bra låt, med R.Kelly! :O
Han är en ganska ny artist dock- syftar på young soulja..

xx
/LL


» Hösttecken?!

Hejsan bloggen!
Har ni märkt att sommaren har nått sitt slut, eller i alla fall nästan.. det har regnat som fan idag och det verkar inte vilja sluta.. och jag som ska ut idag... :/
En kompis till mig har kommit hit från stockholm, så jag ska träffa henne idag! och sedan så väntar jag ett telefonsamtal angående katte.. och vädret är hemskt.. kuuuuuuul :S så det är bara att sätta igång!

Hoppas att ni har det bättre i någon annan stad..
xx
/LL

» En fjäril eller en fågel?

Åh Gud! En ful fjäril flög nyss förbi - ni vet sådana grå? - i alla fall, den flög förbi och jag satt still, tack och lov för det, haha! Men det roliga är att jag har en vana vid att kalla sådana fjärilar för fåglar, fråga inte varför för det bara är så.. ingen bra vana?

Just nu håller jag på med ett liiiitet "projekt".. kommer inte berätta om den dock, men ni kanske får en glimt av den senare ;)
Och nu borde ni bli heeelt nyfikna och börja tänka så det knakar! Hmm, vad kan nu detta "projekt" vara?, ska vara er tanke haha..

Men men, ska nog gå och sova snart ;)
Sov sött!
xx
/LL


» Lille katt, lille katt..

..
Heeej alla söta!
Jag vet att jag inte har varit världens bästa med uppdateringar, men det ska ordnas! Hoppas att allt står väl med er, för jag mår suuuuperbra; en kompis till mig har en ca tvåmånader gammal katt som hon inte kan behålla, och jag kaaaanske kan ta hand om den istället ;) jag hade nämligen en katt för något år sedan :/ Neo hette han och han var underbar!

Annars så har jag hängt med en vänninna nästan hela dagen - det var kul! Vi tittade på en film också, The lovely bones, en riktigt vrickad film enligt mig, haha.. jag hade högre förväntningar på den, men men..    
Ska nog ta och fortsätta med packningen ;)

Hoppas att er dag har varit bra!
xx
/Laila


 
Min lilla Neo..


» Sömnbrist + böcker

Goodmorning sunshines!
Hoppas att allt står väl med er.. själv har jag inte kunnat somna förrens vid 5, vilket betyder att jag fortfarande är liiite trött, haha! Jag har förresten börjat på en ny bok - började igårkväll, och den verkar vara superbra!
Den heter Whispers and lies, och är skriven av Joy Fielding.. hennes böcker är bara så uuuunderbara! 
Igår städade jag heeela garderoben, slängde en massa och är helt nöjd nu, haha..


 
Still Life är också en bra bok som hon har skrivit.. rekommenderas!




Ni får ha det bäääst!
xx
/LL


» Wiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

Good day my loves!
Hoppas att allt är bra med er, själv mår jag super! Fast jag gör inte särskilt mycket, haha.. men vad förväntas jag göra under sommaren när det inte är så fint väder? Ja, exakt.. inget! Och DET är jag bra på ;)
Just nu försöker min galna syster tvinga min underbara lillebror och min lillkusin att sticka till maxi och handla till henne.. barnplågeri, or what?!

Idag har jag tänkt att sitta hemma och städa, slänga gammalt skräp och lite sånt.. ångest för livet *snyft*
men men.. ska nog ta och spela lite Wii med de lilla ungarna, haha!

Må ni få en städglad dag!
xx
/Laila


» Five little ducks..

..went out one day, over the hills and far away. Mother duck said quack quack quack quack, but only four little ducks came back..

Riktigt gullig barnvisa som min söta kusins dotter brukade sjunga..



Är den inte söööt? haha, men videot är lite weird..

Godnatt på er!
xx
/LL


» Shutter Island

Inte kan vi leva utan att titta på film! Det vore kriminellt.. helt obegripligt! Så vi tittade på en film - som vi hyrde.. LADDA INTE NER - its forbidden, haha!
Och det blev Shutter Island..

Filmen är rätt bra, men man blir ganska psykad efter den.. det är en typisk sådan som man inte fattar något av från början, så man sitter som ett frågetecken under nästan heeeeeeela filmen.. men i slutet förstår man och blir så besviken att man vill dra sig i håret!!! hahah
Men allt som allt så är det en bra film, och som rekommenderas till er som gillar mystiska filmer ;)



Och inte skadar det att Leonardo Di Caprio medverkar i filmen.. ;)

 


» Shoppa och packa ner!

Det känns evigheter sedan jag skrev något här - nja, där överdrev jag lite.. men något vettigt har jag inte skrivit på läääääääänge ;S
I alla fall så har jag hängt med Tole idag.. vi stack och shoppade lite ill inför resan, haha!
we <3 shopping!
Tänk er en heeeeeeeel affär bara till er.. alltså en heeeelt tom H&M där ni får ta vad ni vill.. då hade jag tagit ALLT - inte bara det som finns i min storlek, utan ALLT! ;)
Jag har börjat med packningen också, haha, hallå? vi åker om typ 9/10 dagar.. nio om man inte räknar med den 5e, och tio om man räknar med den 5e! :D
Hittade en massa gamla kläder i garderoben :S men några saker var användbara, så det är bara att mixa och matcha!

Hoppas att ni har haft en bra veckostart!
xx
/LL


» Alvin and the chipmunks 2

Måste nämna att alvin och gänget 2 var jättesöt! haha..
Alltså rekommenderar jag den till er som gläds åt söta filmer och lyckliga slut ;)

För er som har sett den första filmen, så fortsätter handlingen.. Dave vill att Alvin, Simon och Theodor ska börja skolan -  vilket de gör.. och Alvin går med i det populära gänget. Men det finns en musiktävling som rektorn vill att de ska gå med i för att skolans musiklinje är på väg att läggas ner - och ekorrarna kan rädda den om de vinner musiktävlingen.. men det finns såklart en hake.. Farbror Ian..


Så sött om de verklingen hade funnits, haha!

» Långkjol + grill = underbart!

Hoppas ni har haft en underbar weekend!
Jag har haft det underbart.. sov hos Tole, kollade på film - Constantine, och idag var vi på grill/lunch hos kusinerna. Lovely! och vi hade på oss våra vackra långkjolar! (Kom nyss hem, haha) Efterätterna var underbara!!!! Kärleksmums, choklad någonting och en vit kaka (vet inte vad den heter)..

Anywayyyyzz, så ska jag, mona och tole kolla på film - Shutter Island ;)
11 dagar kvar till Hurghada och vi LÄNGTAR haha!

Hoppas ni får en fortsatt lovely söndag ;D
xx
/the happy Liiilaaa

» Perfekt Strandklänning!

Min söta mamma har hämtat upp min klänniiiiing! Den är liiiite för lång, men det går att fixa ;) Perfekt till stranden?
Annars så har jag och min syrra gått till Hemmakväll - notera; vi GICK.. för att lämna tillbaks Alice in wonderland.. men vi kom iiinte tillbaks tomhänta ;) utan vi hyrde Alvin och gänget 2 och Shutter Island - hoppas att de är bra..





Ha en underbar lördagskväll!
xx
/LL


» Luffar runt..

God morgon (?)
Jag vaknade runt 11, men slappade framför tvn och luffade runt i sköna byxor och en stor tröja.. det är liiiiite kyligt idag, eller?
Undrar vad man kan hitta på idag.. men har en massa saker som måste göras :/
måste lämna tillbaks filmen, slänga kläder, hänga upp tavlor och sådant i mitt rum och en massa annat.. just det, jag måste hämta upp min klänning idag också, men det hoppas jag att mamma orkar göra istället haha :P

Vet ni vad? Jag älskar doften av kaffe på morgonen.. funderar på att köpa en massa kaffebönor och förvara dem i någon fin burk/skål eller något, så att hela rummet doftar kaffe! Eller ska jag satsa på rökelse istället?
  
 


» Super film!

Alice in Wonderland var en underbar film! Hur bra som helst.. men jag kunde inte låta bli att tänka lite smått om hur det skulle ha varit om jag hade gått och sett den när den gick på bio - då den gick på 3D..
men men, ska inte klaga!
Och jag rekommenderar den till er allihop ;)

Sov gööött!
xx
/LL


 


» Mother and daughter..

..and daughter, haha!

Hej alla söta!
Idag var jag inte på så bra humör, men nu är det mycket bättre! Jag, mamma och lillasyster stack till Espresso House vid 6 tiden.. gissa om humöret blev bättre? :D
Vi drack Frapino och hade det mysigt.. sedan drog vi in mot stan (vi var i Espresson som ligger i Davidshall), vi gick runt lite men alla affärer var stängda så det blev mer som Window shopping haha! Och inga bra filmer gick på bio - bara Eclipse typ men den hade vi redan sett..
Mamma kom på att jag behövde några saker, så vi gick mot Triangeln, till H&M - jag älskar H&M!
Jag hittade en jättesnygg bikiniöverdel - tyvärr inte på rea :( även om den är på rea på hemsidan.. jag köpte den ändå - exakt när de skulle stänga! :D

Ta hand om er och era nära!
xx
/LL

 
Vaniljsmak!



» Höst på gång?

Det är 22 grader ute, enligt termometern haha! Har ni också märkt att det inte är lika varmt längre? Det blir kallare och kallare för varje dag.. jobbigt!
Men det är inte bara vädret som blir kyligare inför hösten.. affärerna har redan börjat ta fram höstkläderna och de är underbara men kan inte sommaren dröja liiiiiiite till?!
Det är som häromdagen, när jag var på jakt efter flip flops - som jag inte har hittat än - och då märkte jag att de redan hade tagit fram stövlar.. herregud, stövlar?! jag vill ha sommar!!!!!

Hoppas ni får en skön helg med härligt väder!
xx
/LL


   
                                                     Stövlar vs Sandaler..





» TVÅ VECKOR..

..återstår tills vi reser! och gissa om jag längtar? haha!

Som sagt så sov jag över hos Tole.. och planerade resan lite smått! Vi ska bland annat åka till en Ö för att dyka! Äta och sola är ju ett måste, haha..
Menmen.. vi tittade på film igårkväll, men det blev inte Remember me eller Alice in wonderland, utan det blev Dear John! Den var underbar.. hatar slutet dock.. och en massa floder fälldes haha!

Idag gjorde vi inget särskilt, utan vi slappade REJÄLT! Satt framför tv:n och luffade på soffan.. och började packa hennes väska :D (jag ska nog börja med min snart, eller?)

Vad ska ni göra i sommar?
xx
/LL




» Ovanliga vänner?

400, 24 hours, wednesday och fler är namnen på Janie Schofields fantasivänner.. hon har en sjukdom som heter Schizophrenia vilket är ovanligt för en så ung flicka som bara är 7 år! (eller det var hon när det kom upp på Oprah..)
Det är mest synd om familjen, som blev tvungna till att hyra två lägenheter för att skydda lillebrodern från Janie..
Alltså finns Janies lägenhet där det inte finns knivar eller andra farliga föremål.. sen finns det Bodhis lägenhet som är helt vanlig.. föräldrarna växlar mellan båda lägenheterna.
Anledningen till att jag lägger upp detta är för att det är viktigt att känna till vad som händer runtom i världen.. och för att jag tycker synd om Janie..




Just nu är jag hemma hos Tole; ska övernatta här haha.. och vi ska se på nån film, det blir antingen Remember me eller Alice in wonderland.. och ni har kanske märkt att jag har ändrat på designen, som jag hoppas att ni tycker om! :D

Ha det bäst!
xx
/LL


» Tips..

Det finns massor med vackra ställen som väntar på besök.. och de finns här i Sverige! Allt från parker till nöjesfält!
Här nedan får ni en liten lista med bilder och beskrivningar på de bästa ställena - enligt mig.. ni kanske märker att de flesta ligger i Skåne.. hmm, undrar varför?

- Söderåsen
Det är en nationalpark som ligger i Skåne, cirka 5 mil från Malmö..
Parken bildades år 2001 och är en vacker park med växt -och djurliv, strömmande vattendrag, raviner och en massa annat!

  
Bilderna har jag tagit själv..

- Fiskrökeri i Smygehuk..
Det ligger i Trelleborg -som är ganska nära oss malmöbor.. Och om ni tycker om fisk och andra havsdjur så är det ett perfekt ställe! Det bästa är att allting är färskt, och röks med aleved och spån!

   

- Liseberg
Jag är ganska säker på att de flesta av er har hört talas om Liseberg.. som är nordens största nöjespark - och som i sin tur ligger i Göteborg.
Det är stort och underbart! Karusellerna är fantastiska och jag rekommenderar alla att åka dit..

  
Balder - min personliga favorit, någon annan karusell och självklart de söta kaninerna! :D

- Stan
Där är det lika kul oavsett vilken stad du befinner dig i.. och man behöver inte alltid shoppa.. utan det finns andra saker man kan göra.. bland annat ta en liten fika i någon mysig café..

- Stadsbiblioteket
Uppskatta biblioteket! Alice i underlandet var en bok innan den kom upp på den stora duken..
Kunskap är viktigt, och hur får vi den utan att utbilda oss?
Kolla upp vad biblioteket i din stad har för sommarprogram.. och engagera dig!

  
Stadsbiblioteken; Stockholm, Göteborg och Malmö

- Festivaler!
Snart är det dags för de årliga festivalerna! Där kan man gå runt på stan, käka något nytt och handla i de små gatuställena.. sen är det förstås dags för NRJ in the park!


Det var allt jag ville ha med idag ;)
Ha en underbar dag!
xx
/LL


» Detta gjorde min sommar!

Visst har vädret varit skönt idag? Inte så varmt, men det var härligt!
Vi passade på att bada och sola + göra sjuka saker under solens strålar..

Bland annat en "vattenkana" som gjordes av tole och mona! De sprutade vatten på rutschkanan, bredde ut någon vattentät "duk" - vatten på den med och sedan var det bara att åka ner! Vattnet var iskallt haha.. så vi åkte den hemmagjorda vattenkanan och hoppade sedan in i poolen - som inte är särskilt stor för att kallas för pool..

Dessutom så har vi lagat maaaaaaat! :D Det blev potatisgratäng som jag gjorde, korv, dillsås. Tole gjorde en god sallad till!
Ja, sommaren är skön..
bilder på kanan och bilder från igår kommer upp när jag lägger in bilderna från kameran!

xx
/LL


» Sugen på STRESSED?!

Tydligen..
Vi - jag, mona och tole stack till Statoil för att handla lite smått och gott.. tur att pappa var bussig -gillar inte det ordet- och körde oss dit! hade inte orkat gå hela jävla vägen dit..

Det blev;     2 chips, 3 haribo saker, 2 marabou och m&m's.. Gott va? hahah, men det är inte nyttigt! Alltså borde ni inte äta det, för om ni gör det så kommer ni få gröna näsor och blå hy, och det kommer leda till regnbågsögon!
haha, vet inte varför jag skrev det, men men..



En låt vi nynnar på, och som påminner om dagen vi sjöng den för full hals och möttes av helt okända människor.. piiiiiiiiinsamt :S


» A sad day..

..noooooot!
Haha, Tomaten och resten av deras familj åker på semester imorgon.. och självklart önskar vi dem en underbar resa med sol och värme! Turkiet blir något av de två länder de ska åka till.. Fyfan vad jag älskar Turkiet! Vi var där för två år sen - om jag minns rätt - och det var fantastiskt. God mat, snälla människor, rent land och fina ställen + vackert väder och underbart hav! Vad mer vill man begära? Ta med mig.. i resväskan! haha

Då har jag lagat mat idag! *applåder, applåder*. Det blev tonfiskröra och pastasallad! Riktigt gott ;D
Senare gick jag och min söta lillebror, Adam, till stadsbiblioteket! Han lånade några böcker - ni vet sommarboken, då man läser fem böcker, skriver recension och får en bok! Det ska han göra.. och jag med för den delen! :D det är ju från 7-16 år, tror jag.
Tomaten och hennes syster kom hit, jag lockade deras hår med plattången, haha.. låter sjukt men det funkar! Locktongen användes också men med plattången blir det finare lockar - jag visar en bild på resultatet senare ;)

Det visade sig att T inte hade förberett sig inför resan imorgon, så vi promenerade i det underbara vädret till Jägersro på jakt efter något.. jag provade en massa kläder, men det var bara gummiband, deo och handkräm som köptes.. Handkrämen är underbar! Från H&M, organisk med doften Lavender och Mint! Jag rekommenderar den eftersom jag är fullkomligt kär i den! :D
..Och nu ska Toole komma hit för en liten slumber partayyyy, haha.. blir ingen slumber party med bara tre pers men men! Film blir det kanske..

Aja, ska gå och byta om till något skönt!

xx
/LL


   
Kan man bli så hopplöst kär?
Handkräm; I LOVE YOU!


» Stereo Love..

..är vår Hurghada låt! Haha..
Visste ni förresten att jag hatade den låten när den först släpptes? Jag bytte alltid radiokanal när den kom på radio.. och jag förstod mig inte på de som lyssnade på den. Men nu älskar jag den! Vilken förändring? haha.. den är helt slapp och lugn, så den är bra när man väl har lyssnat på den!

Anywayzzzzz, haha, så har mina fastrar kommit hit på besök! My little cousin - liten är hon inte, haha - är gravid.. en liten flicka ska det bli! Skitsött! Jag vill köpa henne en massa klänningar, rosetter, halsband! jag älskar halsband ;D haha, jag kommer antagligen skrämma bort folket och bli inspärrad i nåt psykhem ;S
Som sagt så var mina fastrar här.. och vi kommer åka bort med en av dem + några kusiner, alltså hennes barn (detta låter som en stor, fet lycklig arabisk familj! Haha) men vi passade på att titta lite på hotellet, och jag älskar den redan! (fan vad jag ska älska allt helt plötsligt..) 
och gissa vad! Det finns en bar exakt vid poolen, så att barstolarna är i poolen! sjukt haha.. så man kan simma och sedan komma på att man vill ta något att dricka - om man inte dricker upp själva poolvattnet ;S usch!


Ni får en liten bild på stolarna i vattnet! (hoppas att de syns..)


Hoppas att ni haft en bra dag!
xx
/LL


» STRESSED?!

..not anymore ;)

Är ni ofta stressade? Springer runt, fram och tillbaka för att få något gjort?
Ja, många av oss kan stressa ibland, vissa stressar varje dag!
Men numera kan ni fråga er själva; Vad ska jag göra när jag blir stressad?
..då finner ni ett svar; Desserts!
För vad blir STRESSED om ni vänder på ordet? Jo, det blir DESSERTS ;)

Nästa gång ni stressar är det bara att ta fram något gott att äta!

 
Gott va? haha.. men frukt går lika bra! ;)


» Jane Austen

Som vanligt kan jag inte somna, haha. Men istället för att vrida och vända mig i sängen, valde jag att titta på en film.. det blev Becoming Jane.

Personligen så älskar jag den filmen. Jag har sett den ett par gånger och den är lika sorglig varje gång. Att hennes mamma vill gifta bort henne rikt för att de är fattiga, till en ung man - Wisley, men att hon istället blir förälskad i en "bad boy" - Tom.. Wisley friar till henne, hon nekar till en början.. sen får inte gifta sig med Tom.. människor ser "ner" på henne för att hon tror att hon ska kunna livnära sig av hennes penna - dvs av att skriva.. mer ska jag inte avslöja ifall någon av er vill se den. Tragisk är den.. men det är ju trots allt på det viset som hon bekom författarinna.
Berättelsen om hennes liv påminner lite om hennes egna romaner, så om ni tycker om dem, borde ni se filmen! Jag rekommenderar den starkt ;)



Eftersom jag har lärt mig att ladda upp ett klipp, så får ni detta :D

» I wanna be a billionaire..



En underbar låt..
Och ja! Jag har äntligen förstått hur man laddar upp ett YouTube klipp! :D

» Uppskattning..

Vilket vackert väder vi har idag! Lagom varmt, och soligt förstås :D
Men en slapp helg blir det haha.. sover sent och vaknar sent och hela dagen flyger förbi, men det är bra; för snart bär det av mot Egypten!
Vi har gäster idag, så det blev städning av hela huset när jag vaknade - skitkul.. och vet ni vad? Jag ska snart ta och rensa hela garderoben! Alltså slänga en massa saker och så.

Det var något jag ville ta upp här; och det är uppskattning och tacksamhet! Jag var nyss och tittade på nyheterna och såg hur folk levde.. i sopor, utan vatten, utan elektricitet.. men ändå så är de glada och tacksamma, för att det finns människor som har det värre.. som inte ens har tak över huvudet, ingen mat att bli mätt på, ja, nästan ingenting! Men ändå sitter VI här och tänker på hur dåligt VI har det för att vi inte hunnit köpa "den där tröjan", eller "den där mobilen", eller vad som helst! VI har tak över huvudet, VI har möjligheten till att skaffa oss en utbildning, VI har vatten, elektricitet, kläder, mat och allt annat, men ändå så är det VI som klagar medans de tiger och är tacksamma!
Uppskatta det ni har innan det tas bort ifrån er, och var tacksamma!

Ha en fortsatt trevlig lördag med uppskattning och tacksamhet!
xx
/LL




 
 
Öppna era ögon och se hur folk lever.. detta är DERAS verklighet, vad är ER?

» Gissa vem..

..som inte kan sova! Nämen, det är ju jag!
Jag har sovit som ett stock de senaste dagarna, runt 12 timmar per dag, helt sjukt! Men nu när jag VILL sova, så kan jag inte.. tråkigt, va?
Menmen, jag borde inte vara vaken när klockan är 04:26.. så jag ska försöka sova, får panik när jag ser hur ljust det är därute och att jag fortfarande inte ligger och sover..

Dröm sött - om miiiiiiiig hahah!
xx
/LL


» What would you do if...

..you were walking down the street and would see this?! - ME
Hahaha, exakt därför jag håller mig "anonym".. ingen vill se en galen gråhårig tjej med svärd OCH pilbåge gåendes på stan, eller?


Laila in South Park, made by Laila..



» Några slappa dagar..

..med mormor och morfar!
Hejsan!
Ni blir bara fler och fler.. tummen upp!
Jag har inte bloggat på några dagar, har spenderat tiden hos mormor och morfar och slappat lite och så..
Det känns tryggt och skönt, rent sagt heeeeelt avslappnande att vara där i deras söta lägenhet.. med alla grejer som har funnits där i evigheter. Tryggt.
Jag kommer ihåg att när jag var liten brukade morfar ta med mig ut på cykeln till små "trädgårdar"..där de odlar olika saker, eller till något annat ställe för att äta glass! Men det var flera år sen, nu cyklar han inte mer och det är bra! Det sista man vill är att han ska ramla av cykeln eller något.. usch!
I alla fall.. morfar satt och läste under den mesta delen av tiden vi var där, då passade jag också på att läsa! :D
Jag läste ut Tempted - P.C Cast and Kristin Cast
Uuuunderbar bok och jag rekommenderar den bokserien starkt! Det vill säga om man gillar vampyrer haha.
Och jag ska berätta hur jag började läsa dem..

Det hela började med Twilight - serierna för lite mer än två år sedan (jag gick i åttan). Då blev jag besatt av vampyrer!
Men det var bara för någon månad sedan som jag började läsa House of Night - böckerna! Det var under hösten, förra året.. Jag var ute med min syster - tror jag - för att shoppa och passade på att titta in i Bokia.. jag ville köpa Sookie Stackhouse - Charlaine Harris böckerna, ni vet, True Blood? Men de fanns inte just då, eller i alla fall inte på engeska.. en kvinna som jobbade där berättade om en ny serie som hon inte hade hunnit läsa än, House of Night och då fick Vampyrens märke och Sveket följa med mig hem!
Först var jag liite tveksam innan jag skulle läsa vampyrens märke, men jag ångrade mig! Och sedan stack jag och köpte Chosen och Untamed, så det är två på svenska och två på engelska, haha. Hunted lånade jag.. och slutligen så läste jag Tempted! Nu väntar jag på den sista, Burned..

En liten recension av böckerna kanske dyker upp senare.. ska hoppa in i duschen nu - fyfaaan vad varmt det är!
Ta hand om er och om era nära!
xx
/LL


   
  
På engelska blir dem myyycket bättre!


» Ändrade planer, shopping och..

Hallojj! Hoppas att ni har haft en bra dag idag. Fyfaaan vad varmt det är ;O helt otroligt, och det tycks bli varmare för varje dag som går..
Idag skulle jag som sagt sticka till Nova Lund med tole och min syster, men vi orkade inte haha. Så vi valde att åka till Entré istället. Vi gick runt i mååååånga affärer och köpte en massa saker.. egentligen skulle vi titta på rean också, men det fanns inget vi ville ha där, så det blev vanliga priser.. och gissa vad!
VI HITTADE LÅNGKLÄNNINGAAAAR! ;D
Det blev en blå långkjol från Vila, som man kan ha som
1.En långkjol
2.En midjekjol
3.En tubklänning
Så det blev tre i ett!
Jag köpte även några andra saker..
Vi åt - jag åt på Wok Kitchen, de åt någon kyckling sak ;S (gillar iiiinte kyckling!) Sedan bar det av mot Waynes Coffeeeeee :D för en Ice chai tea!


Nu ska jag ta det lungt med en bok..
xx
/LL

 


» Vackert väder!

Hur har ni haft det idag? Vilket underbart väder det har varit, lagom varmt! ;D
Jag har knappt gjort något idag heller haha. Huvudvärket har minskat men har inte gått bort helt.. Men jag har städat:D så nu är garderoberna städade - inte rensade dock, men det får göras någon annan gång, jag är inte särskilt förtjust över att rensa och slänga saker, speciellt inte kläder. Men det får man väl göra lite då och då ;)
Just nu är jag hos Tole med min syrra, vi ska sova över - såklart haha. Imorgon ska vi sticka till Nova Lund för lite shopping, jag letar efter långklänningar.. hoppas jag hittar något ;D Men innan vi kom hit stack vi - jag och min syster - till  mc för att möta upp henne och passde på att äta - blev bjudna då haha. På vägen hit, satte vi på musik och sjöng och gissa vad som hände?! Det var människor vid ett "hörn" typ, eller de satt på en bänk. De tittade förvånat på oss och vi kunde inte låta bli att skratta och gå vidare. Haha! Typiskt..

..och så lyssnar jag på Airplanes nu ;)

Ha en fortsatt skön kväll, och sov gott! ;D
xx
/LL

» Ett citat..

Ja, jag kan inte somna.. blev helt omöjligt med mitt huvudvärk haha.. så jag tittade igenom mina mejl, och hittade detta - ett jättesött citat..

"If you think somebody cares about you and believes your life
is worth saving, how can you give up?"


Jag gillar den..
Nu ska jag ta en alvedon och försöka sova ;)

Sov gott och dröm sött!
xx
/LL

» Fööör varmt?

Jag sitter framför fläkten, men ändå så är jag jättevarm - svättas ihjääääl haha. När det var kallt, ville vi ha värme, men nu vill vi ha tillbaka kylan! När man fryser, är det bara att klä sig mer, men vad ska vi göra när det är så varmt? Gå runt nakna?! haha. neeejj kyla vill vi heller inte ha.. men vår-värme är skönt ;) Man får väl njuta så länge det varar..
Jag har huvudvärk och mår inte så bra idag, så jag har suttit framför datorn och letat efter långklänningar - utan resultat.. så istället har jag lagt upp en "poster" med hjälp av paint.

Såklart går det inte att ladda upp den.. men jag ska försöka så gott jag kan och självklart kommer ni få se den ;)



Made by; Laila

Update; bilden gick att ladda upp efter att ha gjort om filen till en jpg fil haha. tog lång tid för mig att inse problemet :$ Men allt som finns på bilden går att hitta på H&M's hemsida - shop online för ett billigt pris!
Jag vill ha necessären! haha. Just nu har jag rosa naglar och tår, jag rekommenderar naglacken! Billigt och bra ;)

xx
/LL


» DE VAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAANN..

SPANIEN ÄR VINNARNA AV FOTBOLLS VM 2010!
Andrés Iniesta sköt det avgjörande målet!

Matchen var laddad; VÄLDIGT laddad. En massa gula kort gavs ut, chanser som missades och tårar fälldes.. men ett mål blev gjort, som sköts av den spanska spelaren; Andrés Iniesta!
Ett stooooooooort grattis till dem, och till oss som hejade på ;P haha.


 

Andrés Iniesta - som sköt det avgörande målet.. Spanska landslaget.. och flaggaaaaaaan! ;D

Hoppas ni har njutit av VM tittandet ;)
xx
/LL 



» Ännu en varm dag; och VM

Vilken uuuuuuuuuuuuunderbar dag det har varit idag! Jag har solat, badat, ätit, badat, och solat haha.. det är väl vad sommaren går ut på ;)

Nu väntar jag på tole och min söta faster så att vi ska titta på matchen tillsammans ;D massor med godis, kladdkaka och annat gott väntar. Och må SPANIEN vinna!

*Kom igen Spanien, kom igen!* haha
aja, ta hand om er och era nära ;)
xx
/en lyyyyycklig Liiiiilaaaa


» En förstörd fest..

Har ni någonsin varit med om en förstörd fest? Då allting var så perfekt från början, men att det senare mot slutet förstördes? Det hände idag..

Jag var som sagt på en förlovningsfest idag - med familjen och släktingar.. Vi åt underbar mat, dansade och SJÖNG haha. Jag och Tole sjöng "My heart will go on" och fick massor med applåder efteråt - det var kul.. börjar tänka på en sångkarriär... hahahah skojar - min röst är iiiiinte världens bästa ;) Bruden började med en söt vit klänning, gick över till indisk sari och avslutade med en vacker rosa långklänning.. Hennes blivande "tärnor" bar indisk sari och sedan bar de vanliga klänningar. Det fanns till och med en "artist" - en gammal kvinna som förr i tiden sjöng, men hon sjöng en massa låtar - hennes röst var inte så härlig att lyssna på och hennes utseende hjälpte henne inte.. Och i slutet av festen, då alla var glada, sjöng och dansade, började hon säga otrevliga saker till folk - i MIKROFON?!?! ALLA blev förbannade på henne, hon sårade dem, och så stack vi hem - allihop!
Det jag vill få fram är att jag hatar när folk avundas andra, det är fult, och när de sedan kastar ur sig en massa otrevliga meningar, sårar de andra - men det tänker de inte på, för vissa glädjer sig över att trycka ner andra, för att själva verka bättre, även om de i själva verket absolut inte är det! Alltså snälla; låt inte ert lilla ego förstöra för andra människor. Alla har vi bra och dåliga egenskaper som vi lär oss att leva med, men att trycka ner andra för att känna sig bättre är bara äckligt!

Nej nu ska jag tvätta bort all smink och gå och lägga mig.. kom nyss hem och är astrött :/
Hoppas ni har haft en bra lördagskväll!
xx
/Lila



Btw; TYSKLAND VANN, med 3-2 :D Grattis till dem! (Vi följde matchen hihi)
Sami Khedira sköt det avgjörande målet!


» Uruguay vs Germany

..och BRONSMATCHEN är ääääääntligen häääär - även om jag inte kommer vara hemma under tiden de spelar, så SKA jag se matchen! haha.
Gooooooooo Germanyyyyyy! :D
Vem hejar ni på?




En del av Tysklands landslag 2010..




På söndag är det dags för El Final! y claro que si ->Espana van a ganar! :D
Spanien vs Holland
Då blir det SPANIEEEEEEEEEEEEEEEEEN hahah



» Time has changed us all..

Vilken härlig solig dag vi har, gott folk! Fyfaaan vilket underbart väder vi har det, svettar fan ihjääääl haha, ska passa på att sola lite innan festen ikväll.. är inte hundra på vad jag ska ha på mig heller, men jag tar det som det kommer ;)

Det känns som om det bara var för någon dag sedan jag gick i nian, tiden har flugit förbi och se nu; jag ska börja tvåan till höst! Har liiiiiiite panik inför det, med tanke på alla nya kurser och så, men det går nog bra.
Jag satt nyss och tittade igenom bal-bilderna från nian, med alla gamla vänner och så tänker jag på vad vi hade sagt; "Vi ska träffas minst en gång i veckan". Ja, jag skrattar åt det nu haha. Om vi har följt vårt löfte? Nej, absolut inte.. Vi har förändrats och gått olika vägar.. Några har flyttat, andra har gått vidare - som jag själv har gjort, men ändå kan jag inte låta bli att tänka på hur vi var då och hur vi är nu. Men det är tur att vi har förändrats och utvecklats, annars hade vi ju inte vågat ta ett steg in i framtiden..

Jag kommer också ihåg att när jag var runt nio, ville jag bli författare. När någon frågade vad jag ville bli sa jag alltid författare.. och med tiden förändrades det och då ville jag bli journalist istället. När någon frågar mig nu, vet jag faktiskt inte vad jag vill syssla med, men lycklig vill jag vara. Vem vet? Men att skriva och få det publicerat har nog alltid varit min dröm, även om jag - personligen - tycker att det inte räcker som yrke, så har det alltid varit det; My biggest dream.. Och en vacker dag vill jag att det ska inträffa, om jag får den möjligheten och om det är ödet. Annars vill jag bara ha ett vanligt jobb och vara lycklig..

Ta vara på livet och era nära.. Och gå ut i solen!
xx
/LL






En av mina absoluta favoritböcker när jag var yngre.. Astrid Lindgren var en underbar författarinna. Må hon vila i frid.


» The last dayy

Helluu solbrända icke-exentiella läsare (men läsarna har blivit fler, tummen upp för det)
Jag var ganska trött igår så det förklarar varför jag inte har skrivit något.. Men first offffff; Tooleee skaffa dig ett liiiiv - u know i löööve u ;D

Idag var det sista jobb dagen *snyft*, kommer sakna de boende, men det ska bli rätt skönt att slippa sitta i en buss i cirka en timme fram och tillbaka, till och från jobbet..
Eftersom det var min sista dag på jobbet, så jobbade jag bara fram till lunch, sedan stack vi och lunchade i stan - som avslutning. Vi åt på Rose Garden, och det var jättegott. Öppen buffé, sushi - har aldrig ätit sushi sedan den gången jag åt det med ett vidrigt alger-täcke eller något. Det är ju kallrökt, med andra ord rå lax och lite ris och alger, men vissa gillar det, vi har ju inte samma smak - och det är tur det ;)
Sedan passade jag och Stephanie på att sticka in till stan och försöka fynda bland grejerna, men vi hittade ingenting. Bara en massa skräp. Fyfan vad fula trasor det fanns - hoppas att jag hittar något bärbart bland dessa trasorna när jag ska storshoppa haha.. Men jag hittade ett par gladiatorskor. Svarta med silvriga stenar och nitar - ska ha dem på en förlovnings/bröllopsfest imorgon. Jag stack in till biblioteket också, och hämtade upp en bok som jag har väntat på i eeeeeeeevigheter - ska faktiskt ta och köpa den (den passar in i min boksamling för att jag har andra delar av den), mer om boken kommer upp senare - i ett annat inlägg.
Sedan har jag suttit ute med mormor, morfar och familj - lite familytime ;D


Hoppas ni har haft det lika skönt som jag!
xx
/LL





      
Rose Garden




En låt som jag har börjat gilla är;
Find Your Love - Drake

http://www.youtube.com/watch?v=qIKD7bpcRC8




Viktigt..; ett fel inträffade på bloggen, alltså kan datum och tider på några inlägg inte stämma riktigt..

» Häxa, fjäril, häxa, fjäril, häxa, fjäril

Kommer ni ihåg den leken? Haha, någon höll i något rep (hopprep) och sen skulle de andra deltagarna hoppa över repet när den kommer till dem; påminner lite om Wipeout.. det finns ju en "lek" där som går till på liknande sätt, då de står på höga, runda saker över vattnet och måste hoppa olika snabbt och olika högt.

Solen skiner och det är underbart, förutom att jag har världens huvudvärk :( Jag stack till jobbet som vanligt idag och sedan åkte vi på en liten utflykt med de boende - till pildammarna.. Där åt vi i en restaurang som heter; Margareta Paviljongen. Och så fick vi reda på att någon av de boende hade firat bröllopsmiddagen i samma restaurang 1950, så hon tyckte att det var spännande. Vi åt och tiden gick fort så vi skulle tillbaks och sedan tog jag bussen till stadsbiblioteket och lånade några böcker..
Ha en fortsatt underbar dag i solen!

xx
/LL



Omgiviningen vid restaurangen som ni säkert har sett i pildammsparken..


Restaurangen..


..och stadsbiblioteket + en liten del av dess omgivning..


Vill sticka till stranden..

» jag undrar..

..vad som händer den 5:e Augusti?
Ja just det! Jag åker till Egypten - Hurghada, och gissa om jag ser fram emot det? JA! :D och jag kan garantera att när jag kommer tillbaks därifrån så kommer jag vara skitmörk ;)
Jag ska dit med mamma och mina syskon + min kusins familj, vilket kommer att bli underbart. Men jag måste köpa ett par saker innan vi åker, bland annat en långklänning som jag hittade i Gina Tricot - hoppas att den finns kvar. Ska nog sticka och köpa den på söndag med tooolee :)



Vågar jag dyka - igen? Det var läskigt med tanke på att jag är rädd från fiskar, men det blev bättre till slut, men jag ska definitivt göra om det ;)




xx
/LL



» ..och så har man namnsdag idag

GRATTIS till mig själv :D hahahah, lite lamt att säga det till sig själv dock, menmen :(
Jag blev grattad på jobbet, och en skitsöt kompis smsade mig under dagen, hon är bortrest men kom på att jag hade namnsdag idag - that made my day ;)

I alla fall så hoppas jag att ni njuter av dessa dagar sålänge de varar.. inte alltid vi har soooool. ska sitta ute i solen, dricka något iskallt och läsa - tummen upp? :D

We (L) sunny days
xx
/LL


(
försöker ladda upp en "teckning" jag gjort till er på Paint, men den vill inte laddas upp.. jag ska försöka igen - senare)

» a strange feeling..

Godkväll - låter som om jag håller i dagens rapport eller nått haha :P
I alla fall, idag har dagen varit underbar med sol och bad - tummen upp för det!
Satt nyss och tittade på filmen som gick på kanal 5, "Just like heaven", den var faktiskt bra.. trodde inte att den skulle vara det, men det var den :)

Har ni någonsin haft den konstiga känslan att något är "fel" eller bara konstigt, eller att något har glömts bort? Jag har den känslan just nu och det känns inte så bra.. menmen.. vad kan man göra, bara låta den fade away eller något.. På tal om fade, så finns det en grymt bra bok som heter så;

Fade by Lisa McMann
men det är andra "delen".. den första heter Wake

Boken handlar i stora drag om en tjej som kan gå in i dina drömmar, eller att varje gång någon somnar och drömmer något dras hon in i den personens dröm..
Här kommer den riktiga recensionen av Wake.


Wake 
Lisa McMann

She is floating. Not the falling dream again, she thinks. She is sick to death of the falling dream.

The scene changes immediately. Now Janie is outside. It’s dark. She’s alone, behind a shed, but she can hear muffled voices. She’s never been alone before, and she doesn’t know how people can have dreams that they are not in. She is curious. She watches nervously, hoping this isn’t somebody’s nightmare about to explode through the wall of the shed, or from behind the bushes…


        
Bok 1                                                            Bok 2


xx
/LL



» Finally!

Äntligen hittade jag den :D
Det var en låt som jag har letat efter i en evighet haha.. men nu hittade jag den ;) Trodde att han sa; "theres a girl in miami with a ...." men han säger "theres a club in miami with the best crowd in town" hahah, SÅÅÅ mycket jag uppfattar av en sång.. men den är bra!

JayKay - Princess

http://www.youtube.com/watch?v=C5W2sd-P_mo

en riktig sommarplåga

» SUMMER TIME ;)

Sommarens låt;
Edward Maya & Vika Jigulina - Stereo Love

http://www.youtube.com/watch?v=dy2nBvtkgyE




Dubai



Sharm el sheikh



Thailand



Turkiet



Grekland



England; London

Med alla dessa vackra ställen i världen, blir det svårt att välja vart man vill åka..
För en shoppingresa rekommenderas London, sol - och badresa rekommenderas Sharm el Sheikh, Turkiet och Dubai(UAE). Grekland är också underbart.. Thailand har jag inte varit i, vore kul att resa dit, men Egypten rekommenderas starkt ;)

xx
/LL


» Tragedier om och om igen..

Må Gud bevara vår islamiska ledare som gick bort idag.. hoppas han vilar i frid..

» ESPAÑA; el equipo que va a ganar! :D

Siiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii, eso es muuuuy muy muy bien! ESPAÑA han ganado :D och vi är gladaaaaaaaaaaaa hahaha
Vi skrek, hoppade, skrek, hoppade, skrek, hoppade och ÅT hahahahah..
David Villa ;)

Just nu sjunger folket karaoke; ABBA, dancing queen HAHAHAHAH lööööve it ;D
Song and partaayyyyy; slumber partayyyy again and again. Och det bästa; WE ARE HOME ALONE :D



 

Ramos, Villa och Da Silva

Må Spanien vinna Fotbolls VM 2010


xx
/LL

» En tragedi..

Helt sjukt, Argentina förlorade... okej om de hade förlorat med kanske 0-1, men inte 0-4 :O FYRA NOLL till tyskland?!?!?! jaa, världen är konstig...... även om jag måste erkänna att Tyskland var grymma..

nu är mitt hjärta med Spanien - må de vinna!
men nu ska tööle komma, vi ska bada och äta :D jag har fixat en skitläcker smörgåstårta - bild och recept kommer senare ;)

xx
/LL



» verkligheten suger..

Vad tänkte Brasilien på igår?!?!?! de FÖRLORADE mot HOLLAND???? :O HerreGud tänkte jag...
jag som var insatt på att Brasilien skulle vinna, men nejdå.. de FÖRLORADE MOT HOLLAND :( och nu är det Tyskland vs Argentina
1 - 0 REDAN?!?!?!? min syrra hoppar av glädje medan jag tänker på att något seriöst är fel med världen. Så mycket som inte har gått som förväntningarna ville, så mycket skit.. så många möjligheter som kastats bort och missats, inte bara inom fotboll, men inom det verkliga livet, men så är det; det har det nog alltid varit och kommer också att förbli.. vi hoppas på något men det blir något helt annat, vi drömmer, men istället får vi mardrömmar till verklighet och vi ser utan att egentligen öppna ögonen..
yup, reality sucks!

xx
/LL

» och detta..

Stromae - Alors on danse

http://www.youtube.com/watch?v=VHoT4N43jK8
han är inte världens finaste.. men jag älskar låten ;)

» Slumbeeeer partaaaayy

Sommaren är kort nananana det mesta regnar booooooooooooort så lyssna på miiiiiiiiiiiig solen skiner nananananan hahaha
Hajjsan!
Och så har jag sovit hos my best friend - töööölää med Tämzz och Nano..
Vi hyrde Saw 6 och Sorority Row - skitbra och en MASSA fettig mat :( 2 chips, 4 marabou, 2 dippar, 2 läsk... Not very gooooood hahah men väääldigt gott ;D
Nu ska vi kanske sticka hem till mig, eller det är vad jag intalar dem.. Sola och bada :D Men först ska vi äta - igen..
Right now: Töööle dansar till en TYSK låt och har ett konstigt pannband på sig :S FREAKYYYY haha
Take care icke-existentiella-läsare
xx
/en glad Liiiiilaaaaa

» White roses..

Hejsan hoppsan kära icke existentiella läsare (vet inte varför jag säger så hela tiden, men det är kul haha)
Jag har haft en awsome-dag idag på jobbet. Jag gjorde en massa saker och blev stolt över mig själv vid vissa tidpunkter - det finns en kvinna som knappt äter, och jag menar allvar, hon lever på vätskor, men ändå dricker hon knappt något.. Idag när jag skulle mata henne, tvingade jag i henne mat från början men då verkade det som om hennes aptit tog fart och hon var hungrig. Hon åt/drack 400 gram nyponsoppa= 2 glas - hon får allt i vätskeform pga att hon inte kan tugga så bra. 200 gram äppeljuice (ett glas) och en räkost smörgås utan kanter + kaffe.. Det låter kanske inte så mycket i era öron, men för henne var det jättebra och vi pressade i henne mat tills hon var proppfull :) Sedan var det en annan boende som inte pratar så mycket, jag har aldrig hört henne säga något, men idag pratade hon, hon sa något i stil med "Ska det inte vara tre...." och pekade på min tröja. Alltså var det högpunkterna på jobbet idag..
Imorgon ska jag på en liten bussresa/utflykt med de boende :D vet inte så mycket om det; inga detaljer och så men imorgon får ni veta mer ;)

xx
/LL



Photographer; Laila


» The award of To-die-for-movie goes tooooo..

..ECLIPSE!
Kom nyss hem och filmen var underbar, men de klippte vissa scener i början och sådär fast den var suverän ändå! Just det; dt var en man som stod upp på "scenen" - ni vet, framför bioduken - för att prata lite osv, sen hade han "Goodie-bags" och Posters. Vi var helt glada och trodde att han skulle lotta ut vinnaren, men neejj :O han KASTADE eller nej, snarare GAV ut dem till folk.. han var urkass, så det var bara den första raden som fick något och några från någon rad längre upp :/ Men grattis till dem! :)

I alla fall; jag ska gå och sova nu - fler detaljer får ni reda på imorgon och jag rekommenderar filmen STARKT till er (de icke existentiella läsare som finns) men boken rekommenderas såklart ännu starkare :D

xx
/LL

This made my day; or no.. it made my year! ;)