» The real truth about life..

Livet är hårt, men underbart.
Livet är fullt med misstag, men är ändå förlåtande.
Livet är grymt, men fridfullt.
Livet är ont, men med goda gärningar.
Livet är vårt att acceptera och ta emot, men det är även vårt att förstöra..

Jag inser nu hur glad jag är över att jag andas just nu, jag inser att jag är glad som har ett pumpande hjärta, en fungerande hjärna och lungor fulla av luft.
Vi alla kommer att möta upp svårigheter i livet, men vad gör man då? Stannar och låter dessa "hinder" äta upp dig? Nej! Du ska kämpa och möta. Du ska klara av det med tanken att du är tacksam över att just du lever..
     Dö, kommer vi alla att göra, det är bara en tidsfråga.. men om vi dör utan att ha uppskattat, värdelagt och älskat livet för det den är, så har vi mist oss själva. Hur vore det då? Om alla gick runt med sura miner på ansiktet och dålig attityd för att de inte fick vad de ville utav livet? Nej, de fick inte vad de ville utav livet, men de fick livet i sig, och det ska man uppskatta.

Anledningen till att skriver detta har jag ingen som helst aning om. Jag är som alla andra. Jag kan också vara sur över att jag inte får ett jävla MVG i Fysik A - vilket min klass har en stor diskussion om eftersom vår lärare inte har en förmåga till att förklara, men det är ett helt annat ämne. Jag kan också ogilla något/någon starkt, på gränsen till hat, tills jag sedan inser att det inte är värt det. Jag gråter, blöder, skrattar, deppar osv.. Så vi är alla likadana när det kommer till det. Men hur kommer det sig att det fortfarande finns människor som inte accepterar sina liv. Att det fortfarande finns människor som för fullt tror att de blir bättre om de bombar sig själva, som tar själv mord, som skär sig? Varför lär de sig att inte älska sina liv, hur kommer det sig?
Jag har tyvärr inget svar på detta, men jag kan tro att de stötte på några problem under livets gång vilket får dem att tro att de har rätt till att ta självmord och bestämma över sina liv på det sättet, vilket jag till hundratio procent är emot! Att stöta på ett problem eller två kan faktiskt göra att du blir starkare, och då behöver det inte bara vara misshandel och sådana problem, utan det kan också vara några enstaka bråk..

Jag hoppas att mina söta, få läsare läser igenom detta och verkligen funderar..
Jag slår minsann vad om att den mest deprimerade av er kommer kunna hitta minst fem saker att älska i livet.. Varsågoda att dela med er ;)

Kramar
/Laila

 


» WORLD DISASTERS

Ja, världkasatrofer inträffar, men vad gör vi?! Vi TITTAR PÅ!
Visst, vissa hjälper till så gott de kan, men det räcker inte.. vi är inte tillräckligt många som hjälper till! Öppna era ögon, kära människor och våga hjälpa till!
Hjälp de stackars NIO MILJONERNA som lever ett hemlöst, hungrigt liv i Pakistan.. där de var tvugna att lämna sina gammla liv, med yrken, bostad och familj, men tvingas nu leva utan bostad.. Tänk er heeeela Sveriges befolkning - HEMLÖSA!
Tänk på de stackars föräldrarlösa människorna som miste sina föräldrar och syskon mitt framför ögonen på dem!

Det finns olika sorters hjälp..
Det finns hjälp som kändisarna utnyttjar för att synas i media och för att förbättra deras image.. de skickar kanske några tusen hit och dit, men med vilket syfte?
Sedan finns det en annan sorts hjälp som människor använder för att få bättre samvete.. det finns även vissa som hjälper andra för att de verkligen vill!
Men åt andra sidan så är det media som tar upp och lägger ifrån sig dessa problem.. De valde att göra en stor sak av Haiti, jo visst! De behövde hjälp, de behöver hjälp nu med men det finns folk som har det värre, eller?
Median sa inte ett skit om hur barnen i Irak lever, eller hur förvrängda myndigheter det finns i vissa länder, eller om hur Pakistan verkligen är drabbade! De sket i det.. Varför?
Jo, för att det är lättra för oss att blunda för dessa problemen än att ta itu med dem! Det är enklare för oss att låtsas att världen är perfekt och underbar, medan den i själva verket kanske är en ren plåga för mänskligheten som utnyttjar varandra..

Så snälla ni, öppna era ögon och hjälp till!
Det kanske räcker med att donera 10 kronor medan ni är ute och shoppar från Lindex, eller skicka ett sms till någon organistation som stödjer dessa lännder medan ni smsar era vänner.. eller kanske spara pengar i en liten burk som ni sedan skickar, eller att bli fadder till något stackars föräldrarlöst barn!
Bara ni gör något! Hjälp till och påverka.. för om vi inte försöker göra något nu, när kommer vi?


 
 


» Am I a worm?!

Helloww!
Skolan har som sagt börjat och det går ganska segt.. igår hade jag inga lektioner, vilket var oerhört skönt! Men idag började det på allvar.. med vanliga lektioner.
Vi blev inkastade i de olika ämnena direeeeeeeekt, typ. Men vi har redan börjat räkna på matten och kemin.. svenskan har vi också kommit igång med, och då var det grammatik- inte lika kul!

Det är NRJ - in the park, idag.. men jag har bestämt mig för att låta bli att gå! Jag har helt enkelt ingen lust.. men ska nog gå dit på fredag eftersom det är sista dagen, och någon gång måste jag väl gå dit, eller?

Förresten så fäller min hud en massa! Det skrämmer mig och alla andra, haha.. är jag en orm, eller..


Aja, jag ska nog räkna lite matte då..
Kramar
/Laila


Jag vill tillbaks, nu nu nu!


» The first day of hell..

..went perfectly!

Gooddddaaaayy!

Hoppas att er första dag gick lika bra som min!
Vi började klockan nio med lite infortmation.. och en halvtimme senare slutade vi.. 
då passade jag och the rolling ruler på att gå till Hansa, gå runt i MF - även om det knappt fanns något som var öppet..
Jag fick med mig en randig tröja från H&M och en bok från Akademiska bokhandeln!

Nu ska jag luffa framför tvn lite OCH tänka på maaaaaaaaaat ;)
Imorgon har jag inga lektioner, med andra ord så är jag leeeedig :D
btw, mitt schema är KATASTROFALT..

Ha det bäst!
xxxxxxxx
/LAILA


Börjar åtta VARJE dag.. ska dock hoppa av danskan för att läsa färre ämnen..



» The last day of freedom..

Hej bloggen!
Hoppas att ni har njutit av sommarlovet lika mycket som jag har.. och att ni har sugit åt er varje liten solstråle som ni bara kan.. och att ni är brända och glada och pigga inför helvetet imorgon ;)
Personligen så både längtar jag efter skolan och får lite panik när jag tänker på den.. och ångest! Jag vill inte börja 2an.. nej! Jag vill börja dagis igen :( så roligt det var då.. gammla tider! fyfan vad gammal jag börjar  bli hahah!

Just nu pratar jag med två gammla vänner!
Vi upptäckte att våra namn går i varandra;
RuLAilAleksandra
It's destiny!


älskar mina tjejor och älskar er ;)
xx
/er panikslagna Laila


Här får ni några bilder från sommaren..

a delicious cake..

FRAPPINOOOO <3

spanska fotbollslaget..

eclipse

Snorkling i Hurghada..


Utsikten från balkongen i Hurghadaaa

De bästa..

Kommer sakna sommaren 2010 enormt.. men minnena är oförglömliga! Må sommaren 2011 bli ännu bättre.. ;)


» Bad updates :S

Hejsan!
Jag har varit dålig med uppdateringar, och det ber jag om ursäkt för.. Jag vill ju självklart inte att ni ska sitta och tjuta :S så nu får jag skärpa mig ;)
Idag ska jag träffa kusiner + släkt.. har inte träffat dem på ganska länge, så det blir spännande!

Skolan närmar sig, vare sig jag vill det eller inte.. faaaaan! Men det blir ändå kul på nått sätt.. att man håller sig sysselsatt är väl bra?
Nej nu ska jag nog hoppa in i duschen.. rummet måste också städas lite!

Kram
/Laila


» Life's good (?)

"The greatest pleasure in life is doing what people say you cannot do."

Hej kära ni!
Hur har er dag varit? (eller rättare sagt; hur har gårdagen varit?)
Själv så har jag hängt med the rolling ruler.. vi tittade på tv - flabbade åt icke-roliga saker, och pratade om allt (-och alla, hahah, nej!)

Jag har smått börjat få lite ångest på skolan.. -som inte har börjat än, men ändå! Mitt schema är katastrofalt.. börjar 8.10 VARJE dag, med undantag för en dag då jag börjar 8.20.. big difference, va? Men jag ska inte klaga.. eller försöka ;)


My preciooous! (härmar Smiiiiigel från Sagan om ringen ;D)


Godnatt och sov gott!
xx
/Laila


» Remember Me

Lovar ni att minnas mig när jag dör? Det hoppas jag verkligen, efter allt jag har gjort till er, så borde ni väl minnas mig..
Haha! Detta inlägget ska inte handla om hurvida ni ska minnas mig när jag dör, utan Remember Me, är titeln till en film som bland annat Robert Pattinson medverkar i.

Remeber Me är en film som jag verkligen rekommenderar till alla - speciellt om ni tycker om filmer som ex. The Notebook.. 
Den handlar om Tyler (Robert Pattinson) som hamnar i fängelse pga bråk.. Sedan blir han förälskad i en tjej vars namn är Ally (Emilie de Ravin) som är dottern till polisen som låste in honom.. 
Tyler har ett udda förhållandet gentemot hans far, på grund av att hans bror gick bort. Hans förhållande till systern, Caroline, är jättestarkt, men fadern tycks inte- enligt Tyler - älska hans dotter, vilket leder till ett ännu sämre förhållande mellan Tyler och hans pappa..
Ally och hennes pappa blir ovänner, vilket leder till att hon flyttar in till Tyler och hans rumskamrat, Aiden..

Egentligen handlar filmen inte om detta i stora drag, men jag kan inte avslöja något annat så att jag inte avslöjar något.. Därför borde ni se den! ;)



      



» Stolthet..

Äntligen så har jag fått mat i magen! Och jag mår toppen, men är en aning proppmätt- om man kan uttrycka sig så, haha!
Jag stack till Ceder med söta tjejerna idag.. Maten var underbar, och som sagt så har jag ätit så att jag knappt kan röra på mig..

Det är något jag ville ta upp, som jag såg när vi var påväg hem.. Utanför moskén så var det fullparkerat, men det som fångade min blick var ett gäng unga killar, i tjugoårsåldern, som var påväg till moskén, troligtvis för att be.. Det tycker jag är underbart! De valde att åka till moskén, för att be, istället för att (som alla andra ungdomar) åka ut och festa. Jag önskar bara att det vore fler människor som tänkte som det gänget.. som skippar festandet och vandrandet på gatorna mitt i natten, för bättre saker.. eller vad tycker ni?

Nåja, nu ska vi nog titta på film.. får se vilken det blir, men ni får ha det super!
Kramar
/Laila


» Opa opa

Hurghadaaaaaaaa! Spelades och dansades ALLTID på Sunny Days..


» Ännu en slapp dag..

Hej alla söta!
Hur har ni haft det idag? Själv har jag slappat - igen- framför tvn och datorn! Jag tittade på ett antal gamla Förhäxad -episoder.. Som jag älskade den serien! För ett antal år sedan, när jag gick i fyran eller femman, kommer jag ihåg att Förhäxad gick på tv, följt efter Fullt Hus och Sabrina tonårshäxan, haha! Gammla, goda tider.. (det låter som om jag är 50+ :S )
Annars har jag bara räknat timmarna och längtat efter maaaat.. idag är jag -konstigt nog - hungrig, och vill ha maaat.. men det är inte så mycket kvar ;)
Jag ska titta vidare på Förhäxad..

Hoppas ni får en fortsatt trevlig dag!
xx
/Laila


» Tips..

..på vad man kan göra under en tråkig, regning dag.

Idag är en sådan dag där man inte orkar göra något, utan bara sitta hemma och luffa.. och hur kan en dag bli luffig utan en bra bok?
Eftersom jag inte kunde sova inatt så plockade jag fram Nicholas Sparks - The Lucky One och började läsa.. när jag sedan kollade på klockan så hade hon hunnit bli runt fyra! Men det är en sådan bok som man inte kan lägga ner när man väl har kommit in i den. Så när jag vaknade imorse, runt elva, tog jag upp boken och började läsa igen.. om den var underbar?
Nicholas Sparks är en grym författare vars böcker har gjorts till filmer! Det tyder ju på att hans böcker är omtyckta, eller?

Eftersom jag läste den på engelska, så får ni recensionen på engelska ;)
(Tagen ur Nicholas Sparks hemsida!)

The Lucky One

When U.S. Marine Logan Thibault finds a photograph of a smiling young woman half-buried in the dirt during his third tour of duty in Iraq, his first instinct is to toss it aside. Instead, he brings it back to the base for someone to claim, but when no one does, he finds himself always carrying the photo in his pocket. Soon Thibault experiences a sudden streak of luck—winning poker games and even surviving deadly combat that kills two of his closest buddies. Only his best friend, Victor, seems to have an explanation for his good fortune: the photograph—his lucky charm.

Back home in Colorado, Thibault can’t seem to get the photo—and the woman in it—out of his mind. Believing that she somehow holds the key to his destiny, he sets out on a journey across the country to find her, never expecting the strong but vulnerable woman he encounters in Hampton, North Carolina—Elizabeth, a divorced mother with a young son—to be the girl he’s been waiting his whole life to meet. Caught off guard by the attraction he feels, Thibault keeps the story of the photo, and his luck, a secret. As he and Elizabeth embark upon a passionate and all-consuming love affair, the secret he is keeping will soon threaten to tear them apart—destroying not only their love, but also their lives.

Filled with tender romance and terrific suspense, The Lucky One is Nicholas Sparks at his best—an unforgettable story about the surprising paths our lives often take and the power of fate to guide us to true and everlasting love.

 
En annan bra bok av Nicholas Sparks är The Notebook, som också råkar
vara en av mina favoritfilmer!


» Ännu en regning dag..

.. VARFÖR ska det regna så mycket? Visst, regn är bra för växterna osv, men liiite uppehåll från dåligt väder hade varit bra! Jaja, ska dock inte klaga.. det finns länder som drömmer om att det ska regna och så..

En sak som jag vill ta upp är att ni kanske visste att det är Ramadan? Som ni kanske vet så är Ramadan en helig månad inom Islam, och då brukar man fasta, läsa Koranen, be, avstå från dåliga saker osv - allt det andra bör man göra i vanliga fall också. Visst, det låter svårt, men det är det faktiskt inte.. om ni  exempelvis är insatta på att stanna uppe tills 4 på morgonen, och om ni verkligen är insatta på det så brukar det funka.. exakt så är det med fastan! Man är insatt på att fasta och avstå från mat, och det går helt utmärkt.. hunger brukar man inte känna tills det bara är någon timme kvar; det är då det känns lite svårt men känslan av att man har klarat igenom en hel dag är värd fastan - tro mig. Jag gillar Ramadan-känslan.. den är så helig, så ren, trygg.. rent utav härlig. Det är även vid denna heliga månad som Gud är villig att förlåta som mest.. så om man har utfört några synder som man verkligen- helhjärtat- ångrar, blir man troligtvis förlåten.

Jag ska försöka skriva ett inlägg om Ramadan och fastan, och syftet med det.. för det finns såklart ett syfte med allting..

Kramar
/Laila


Ser ni förresten hur det bara öser ner?! Helt ofattbart.. det har öst ner i någon timme nu :O

 


» I'm home :(

Skönt att vara hemma, men ändå inte.. och då syftar jag nog mer på att regnet kunde ha väntat liiiiiiite, haha! Det regnade i både Köpenhamn och i Malmö, men i Hurghada var det SOOOOOL! Tragiskt?
Anywayzz, så var denna resan UNDERBAR! Det var som en dröm- bokstavligt, eller som tole beskrev det; "En dröm som tog slut" -när vi hoppade av flyget i Köpenhamn.. så sant, så sant.. Vill tillbaks redan!
Men positiv måste man vara såklart, för vi hade det fantastiskt roligt!

Hotellet var underbart.. allt man kunde tänka sig fanns i hotellet! Man kunde rida kameler, dyka, snorkla, åka banana boat, shoppa och en massa annat! Jag rekommenderar Sunny Days - El Palacio, ENORMT!

Jag orkar nog inte göra så mycket idag eftersom jag hatar flygplan och sitter med lite huvudvärk från igår.. men jag måste ju berätta lite om vad vi har gjort!

Första dagen var en slappdag.. så den spenderade vi på hotellet, badade, solade, åt och tittade på showen på kvällen.. (Hotellet har ett så kallat tema.. exempelvis Pharao night.. och då visar de egyptisk-arabisk- dans på showen.. servitörerna klär sig i farao kläder och sånt..)

Andra dagen var underbar! Vi - nio personer, hahah- gick ut på en snorkelutflykt (utanför hotellet), med båt såklart! Och DET var kul.. det är ju helt fantastiskt att studera havslivet, att se på alla växterna, de fina fiskarna och allt! Så det var sjukt roligt!

Jag orkar nog inte berätta om ALLA dagar, så jag kommer ta det lite kort om sakerna vi har gjort..
Vi har varit på Safari.. dock inte motorsafari *snyft* (motorsafari är ju så himla kul!) men detta var en annan typ av safari, med bergklättring och sådant..

Vi har DYKT.. I LOVE DIVING, haha! Vi dök en gång, två omgångar.. 15 minuter/omgång - eller så skulle det vara egentligen, haha! Det var massor med vågor, båten gungade och nästan alla ombord blev sjösjuka.. bland annat Mona, Tole och min kusin haha! synd om dem.. mona och tole dök första omgången, men de var jätte sjösjuka så de hoppade över andra..
Såhär gick det till;
En bil hämtade oss från vår hotell och körde oss till "platsen".. vi provade simfötter, glasögon och valde en våtdräkt.. Sedan gick vi ombord.. när alla väl var ombord började guiderna prata om hur man ska göra osv.. man måste till exempel kommunicera med sin guide! Då finns det olika "tecken" på om man mår bra, dåligt.. om man vill gå upp eller gå ner.. om man ska stå still. om man inte ska röra något.. om man måste röra på benen, sitta på knä. om det finns en haj, en sköldpadda osv.. Han gick igenom ALLT, och visade hur man ska göra om man får ett tryck för öronen - vilket man får när man är så långt nere.. då ska man hålla för näsan och blåsa ut genom den på samma gång.. men då får man vatten i "glasögonen", så då ska man lyfta huvudet så lpngt det går, hålla för glasögonen vid pannan och blåsa ut genom näsan!
När han hade pratat färdig fick de professionella dykarna hoppa i först.. sedan var det dags för oss! Vår guide hette John och han var faktiskt skitbra! Jag och Tole dök tillsammans, med honom.. men före oss fick monti-min kusin- och mona dyka, då passade vi på att snorkla sålänge.. Men sedan var det vår tur! Våtdräkten hade vi redan på oss.. Vi fick spotta i glasögonen - ska förklara varför, oroa er inte, haha! Det är pga att de kommer bli dimmiga nere i vattnet, salivet hindrar det tydligen och därför fick man spotta i dem, därefter skulle man skölja de med vatten.. I alla fall så tog gick de på, simfötterna också.. sedan skulle tyngderna på! De var TUNGA! Därefter skulle flytvästen + syret på, och det blev svårt.. det blev så himla tungt, haha! (såklart hjälpte de till med allt, jag behövde knappt göra något) så istället för att hoppa i, fick jag sätta mig ner och de knuffade mig :P Kul! Munstycket fick man ju självklart ha i munnen redan från början.. Guiden hjälpte till och tryckte på knappar och annat på flytvästen, och sedan skulle man ner! Det var underbart! Men John -vår guide- var skitsur på oss eftersom att vi tydligen inte rörde på benen ordentligt, så det blev extra mycket tyngd på honom.. därför dök vi bara typ 6 meter ner.. vi blev ganska sura på honom också och tyckte att han var en dålig guide :P
Efter nästa stopp skulle vi ner igen, men då var jag inte säker på om jag ville dyka eftersom tole och mona inte skulle det.. men jag gjorde det ändå! Och denna gången var jag mer panikslagen än jag var första gången! Jag fick simma med John medan monti, yaser-min andra kusin- och en annan man fick simma själva eftersom de var duktiga, haha.. Jag tog på mig våtdräkt, simfötter, glasögon, syre+väst, tyngderna och allt, men när jag väl hade satt in munstycket kände jag att det var något fel - såklart var det inte det- men jag hade panik ändå.. så när jag väl var nere i vattnet drabbades jag av panik.. men slappnade av så småningom.. Vi dök! Jag lärde mig tekninken och RÖRDE på heeeeeeela benet - man ska röra på hela benet, så man känner det i höfterna.. det skulle vara låååååånga, långsamma rörelser, för då kommer man fram snabbare.. axlarna ska luta neråt och benen ska luta uppåt.. jag gjorde "okej" tecknet till john, för att visa att jag mådde bra, och gjorde tummen ner tecknet som betyder att jag ville ner.. Vi var så djupt nere! 10 meter! jag kände sanden med knäna, gjorde mig illa också vid någon sten :( John plockade upp en "snäcka" som var skitstor! den öppnades och stängdes och det var något djur som levde inuti.. jag fick hålla i den- jag av alla människor, vågar hålla i något sånt, ofattbart! Sedan släppte han mig, så att jag fick simma själv! Det var skitkul! Vi höll i fiskar också.. men tyvärr såg jag inga delfiner, hajar eller sköldpaddor.. men dykningen var det bästa under hela resan.. jag rekommenderar det verkligen till allihop! Jag trodde först inte att jag skulle våga dyka, men det gjorde jag!

Jaa, denna resan var underbar och jag hoppas att den görs om snart.. som till exempel om fyra månader, haha!
Kramar
/Laila



Utsikten från flyget påväg till Hurghada. Snart framme..

In da hotel

Poolen/restaurangen

Röda havet!

SPEEEEEEEEEL :D

Ännu mera spel; vi bokstavligt talat KAMPADE där, haha!
 
En söt kamel i hotellet..

Vackra blommor

Santino (?) en man som sjöng med sin dåliga röst.. han skulle alltid
sjunga en special request och säga; Sankyo (=thank you) och
 exsesevvely (=exclusively)

Från dykningen.. jag finns dock inte med på bilden ;)

När vi var och snorklade.. röda havet är såååå blått! man kan
nästan se rakt igenom.. :O
 
Safari..

.. jäkla berg! Har fortfarande ont i benet :(
(det ser inte så brant/högt ut på bilden, men det var ganska högt!)

En egyptier.. han var bra på att förvandla metall till olika figurer!


Sista dagen *snyft*
Jag -i det blåa och det vita- monas mörka arm, tole, yaser och adam!



» bara några timmar kvar :O

och sen kommer vi ligga och sola i underbara Hurghada :D verkar vara en trevlig liten stad.. vill dock även gå på bio - inte alltid man får möjligheten att se någon arabisk film ;) hahah, men nog om det!
Jag packar, i sista sekunden och gör mig redo, typ.. måste packa handväskan också ;S hahah, hoppas jag hinner!

Anledningen till varför jag skriver ett inlägg nu är för att jag inte kommer att skriva något medan jag är där - vill ju ligga och sola! hahah, men jag hoppas att ni får bra väder i sverige och att ni njuter av det som kvarstår av sommaren ;)

Ta hand om er, och använd solskydd!
xx
/er lilla liiila



» 1 and ½ dayyy left ;)

Godmorgon alla söta!
Ja, jag har inte följt mitt löfte om bättre uppdatering, men har inte orkat skriva något, haha!  Och för att göra saken ännu bättre så har jag knappt packat.. great?
Men som sagt så har min väninna från Stockholm kommit hit.. Igår köpte vi en MASSA godis, hyrde 3 filmer;
Public Enemies
Case 39
I love you, man!
Men vi har knappt tittat på NÅGON! DVDspelaren hackade upp sig :/ men man kan väl använda ps? just nu så luffar jag, tole och mona framför tvn och har det awesome ;)

Kram
xx /Laila



En uuuunderbar midsommar(?)tårta!


» Regn + moln = sommar?

Hej alla fina!
Hoppas att ni har njutit av det vackra vädret av regn och moln.. ja, vädret är som sagt vackert..
Egentligen orkar jag inte göra något idag, utan bara slappa, haha! som om jag inte har gjort det i typ två månader? men ändå!

Nåja, får väl gå och fixa mig.. gäster snart ;)
Ni får ha det bäst!
xx
/LL