» LONDON UPDATE

 
Hi loves!
I'm slowly but surely starting to settle in here in London. It's so different from everything I'm used to back in Malmö, and I'm completely loving it. 
Today I went for brunch with a friend. We ended up walking around in Harrods and looking at bags we can't afford - why Givenchy, why?
Then we spent hours in the car having conversations about everything and nothing. It was lovely.
 
I'm also slowly starting to feel a little less lonely. I mean it's a big adjustment. Today I woke up and thought that I'm in my bedroom back home, and was thinking that I should get downstairs and just have a chat with my mom. Then I realized that oh wait, I'm not home. I'm in my tiny room/apartment in London! Which btw looks nothing like my bedroom back home. I seriously need to get a plant in here or something.
 
Should I do a blog post on how I found my internship here? What are you guys interested in?
xox
 
//
 
Hej älsklingar!
Jag börjar sakta men säkert att komma i ordning i London. Det är så annorlunda från allt jag är van vid hemma i Malmö, och jag fullkomligt älskar det.
Idag gick jag på brunch med en kompis. Det slutade med att vi gick runt i Harrods och tittade på väskor vi inte har råd med - varför är du så dyr, Givenchy?
Sen satt vi i bilen i flera timmar och pratade om allt och inget. Det var en härlig dag.
 
Jag börjar också sakta att känna mig mindre ensam. Jag menar det är en stor omställning. Idag vaknade jag och trodde att jag var i mitt sovrum hemma, och tänkte på att jag skulle gå ner och prata lite med mamma. Sen insåg jag att jag inte är hemma. Jag är i mitt lilla sovrum/lägenhet i London! Som för övrigt inte ser ut som mitt sovrum hemma. Jag måste seriöst skaffa mig en växt eller något här.
 
Tycker ni att jag ska skriva ett inlägg om hur jag hittade prakitk här? Vad skulle ni vara intresserade av?
xox

» LONDON CALLING

Picture from Egypt.
 
 
As you can see from the title, I'm in London. This is where I'll be doing my 4-5 month Internship. I'm so excited but also very nervous. I mean I'm from teeny tiny Malmö..
If there are any posts you want me to do, let me know.
Right now I'm trying to sort out my living situation, haha!
 
Have a lovely Monday!
xox,
Laila
 
//
 
Som ni kan se från rubriken, så är jag i London. Det är här jag kommer att praktisera i 4-5 månader. Jag är så taggad men också väldigt nervös. Jag menar, jag kommer från lilla Malmö..
Om det är några inlägg ni vill att jag ska skriva ihop härifrån, säg gärna till.
För tillfället försöker jag fixa min bostad.
 
Ha en underbar Måndag!
xox,
Laila

» TRAVEL DIARY: EGYPT

 
 
I absolutely love Egypt. I feel like everyone is always happy, no matter their situation, which in turn makes everyone else (me) happy. It's so colorful, vibrant and just so goddamn beautiful (apart from all the dirt of course..). But, and this is a big fat but, it is different. Somehow, everything has changed, yet it felt like I was in a time capsul going back in time to this beautiful country. Of course everything has changed. It is less vibrant, less happy.
 
I feel like I went to Egypt for the first time when I was trying to connect with my Arabic roots. Don't get me wrong, whenever I'm there (or any Middle Eastern country for that matter), I feel very Swedish. But yet again, something in me seeks for that other part of me, which I somehow found in those countries. Well, only a small part of it was found, the rest is yet to be seeked. 
 
It's in the music, culture, language. It's in the burning sun and saltwater. It's in everything. 
I feel like people like me (lost in this world) will find pieces of themselves everywhere they look. Because isn't this why we keep traveling? 
 
xox
 
//
 
Jag älskar Egypten. Det känns som att alla alltid är glada, oavsett livssituation, vilket i sin tur gör alla andra (mig) glada. Det är färgglatt, livfullt och så himla vackert (bortsett från all förorening och smuts såklart..). Men, och detta är ett stort fett men, det är annorlunda. På något sätt hade allting förändrats, men på samma gång kändes det som att jag gått bakåt i tiden för att det var helt oförändrat. Självklart var det annorlunda. Det var mindre livligt, mindre glatt.
 
Jag känner att jag åkte till Egypten för första gången när jag försökte känna någon koppling till mina arabiska rötter. Missförstå mig inte, när jag är där (eller i mellanöstern överlag), känner jag mig väldigt svensk. Men på samma gång finns det en del av mig som letar efter just den delen som jag har missat, vilket jag på något sätt fann i dessa länder. Eller ja, bara en liten del hittades, resten måste jag leta efter.
 
Det är i musiken, kulturen, språket. Det är i den varma solen och saltvattnet. Det är i allt. 
Jag känner att människor som mig (vilsna i världen) kommer att finna delar av sig själva var de än söker. Jag menar, är det inte anledningen till varför vi fortsätter resa? 
 
xox

» JUMPSUIT WEARING TURBAN WRAPPING

Jacket - Missguided | Jumpsuit - Warehouse | Bag and shoes (super old) - Zara
 
So I'm home again! Actually it's been a week, but who's counting..
The sunshine and salt water were amazing. I mean is there anything more beautiful than the Red Sea?
I have a few more posts from the trip that I'll update you guys with this week.
But can we talk about this past week? It's been absolutely insane. Exams, labs, projects, work and trying to sort my life before moving abroad for a few months (more about that later).
 
On another note, I've had a great weekend. I hope you guys had a good weekend too!
Who's ready for a new week?
xox
 
//
 
Jag är hemma igen! Det har faktiskt gått en vecka, men vem håller koll..
Sol och saltvatten har varit underbart. Finns det något vackrare än Röda Havet?
Jag har en del inlägg från resan som jag kommer uppdatera er med under veckan.
Men kan vi prata om hur denna veckan har varit? Helt galet! Tenta, labbar, projekt, jobb och jag försöker fixa allt inför att bo utomlands ett par månader (mer om det senare).
 
Å andra sidan har jag haft en underbar helg. Jag hoppas att ni haft det bra ni med!
Vem är redo inför en ny vecka?
xox