» Grupparbeten?!

Något som jag - av hela mitt hjärta - inte tycker om är grupparbeten..
Jag tror att många av er delar den otäcka känslan inför grupparbeten, som jag gör.

I en grupp om exempelvis fyra personer, så är det alltid, ALLTID någon som inte gör något, som kommer upp med olika ursäkter varje gång och som alltid skjuter upp allting och inte tar det seriöst.
Sen så finns det någon som vill redovisa om allting, som tar dina och de andra gruppmedlemmarnas del av arbetet, och som anser sig själva vara bättre än dig, vilket jag anser vara arrogant..
Och självklart så finns det några som gör nästan allting. Som måste hålla ihop samarbetet i gruppen och göra massvis med saker.
.
Det är orättvist.
Som ni kanske märker så håller jag på med ett stort arbete - vi fick hela terminen på oss, och tyvärr, har vi dessa människorna i gruppen..
Men vad ska man göra? Man måste alltid göra det bästa av situationen..



Comment this post here:

Name:
Remember me?

E-mail: (won't publish)

URL/Blog:

Comment:

Trackback