» Time has changed us all..

Vilken härlig solig dag vi har, gott folk! Fyfaaan vilket underbart väder vi har det, svettar fan ihjääääl haha, ska passa på att sola lite innan festen ikväll.. är inte hundra på vad jag ska ha på mig heller, men jag tar det som det kommer ;)

Det känns som om det bara var för någon dag sedan jag gick i nian, tiden har flugit förbi och se nu; jag ska börja tvåan till höst! Har liiiiiiite panik inför det, med tanke på alla nya kurser och så, men det går nog bra.
Jag satt nyss och tittade igenom bal-bilderna från nian, med alla gamla vänner och så tänker jag på vad vi hade sagt; "Vi ska träffas minst en gång i veckan". Ja, jag skrattar åt det nu haha. Om vi har följt vårt löfte? Nej, absolut inte.. Vi har förändrats och gått olika vägar.. Några har flyttat, andra har gått vidare - som jag själv har gjort, men ändå kan jag inte låta bli att tänka på hur vi var då och hur vi är nu. Men det är tur att vi har förändrats och utvecklats, annars hade vi ju inte vågat ta ett steg in i framtiden..

Jag kommer också ihåg att när jag var runt nio, ville jag bli författare. När någon frågade vad jag ville bli sa jag alltid författare.. och med tiden förändrades det och då ville jag bli journalist istället. När någon frågar mig nu, vet jag faktiskt inte vad jag vill syssla med, men lycklig vill jag vara. Vem vet? Men att skriva och få det publicerat har nog alltid varit min dröm, även om jag - personligen - tycker att det inte räcker som yrke, så har det alltid varit det; My biggest dream.. Och en vacker dag vill jag att det ska inträffa, om jag får den möjligheten och om det är ödet. Annars vill jag bara ha ett vanligt jobb och vara lycklig..

Ta vara på livet och era nära.. Och gå ut i solen!
xx
/LL






En av mina absoluta favoritböcker när jag var yngre.. Astrid Lindgren var en underbar författarinna. Må hon vila i frid.



Kitty @ Kittylandki
10 July, 2010 - 15:34 / BLOG: http://kittyland.blogg.se/

Fin blogg :D


Comment this post here:

Name:
Remember me?

E-mail: (won't publish)

URL/Blog:

Comment:

Trackback