» Snö och oväder

Veckan har gått VÄLDIGT snabbt, och stressigt..
Visst blir man mer stressad och panik slagen av att det snart är lov?
Mindre än en månad kvar tills dess och massor med saker ska vara gjorda innan lovet.. PANIK PANIK PANIK haha
Annars har jag haft en hyfsat bra skolvecka.
.
Måndagen, tisdagen och onsdagen var helt normala (tror jag) men det var utveckling-samtalsdag i torsdags vilket på sätt och vis innebär en heeeeeeelt ledig dag! Om man utesluter den femton till tjugo minuters långa utvecklingssamtalen. Det var skönt!
.
Igår var det skolkonsert, och den var ganska intressant.. De som sjöng hade inga vidare röster (jag kanske tycker det för att de gjorde covers av omöjliga låtar, exempelvis Pink - ingen kan aldrig någonsin härma henne, hon har en väldigt unik röst!) Men annars var det en ganska intressant show haha.
.
Något roligt som jag fick göra var en intervju med min mentor. Det är alltid kul att träffa honom och prata om hans forskningar etc.
Jag har nog inte nämnt min mentor innan, så jag ska göra det nu.
Eftersom min gymnasielinje skiljer sig från de andra (det är en ny linje) så har vi några ämnen som de vanliga natur inte läser. Ett exempel är forskningsmetodik där vi läser om olika metoder, gör olika projekt osv. I ettan blev vi utdelade olika mentorer som dessutom är forskare inom olika ämnen.
Min mentor är forskare inom, främst, könssjukdomar och han gör olika forskningar kring dem.
Vi får olika uppgifter som vi måste göra där vi ska ta hjälp från mentorn - igår påbörjade jag den uppgiften, typ.
Nu måste jag bara skriva om den också..
.
Annars har jag tråkigt och jag orkar absolut inte plugga.. Så jag målade en ganska hemsk blå färg på naglarna, som jag av någon konstig anledning har börjat tycka om :S haha
.
Snön och det kalla vädret är ganska hemska saker, men man får trösta sig med att "snö är bättre än regn" och dricka massvis med te, äta frukt osv.
Ni får ha det bäst!
xxx
/LL



Comment this post here:

Name:
Remember me?

E-mail: (won't publish)

URL/Blog:

Comment:

Trackback