» THETRUTHABOUT - MADE OF WALLPAPER + SNEAKPEAK

Som ni kanske börjar märka, älskar jag att "göra om" gamla saker till nya..
Jag hittade en gammal låda/hylla som jag själv har gjort när jag gick i fyran/femman, men den var ful.. (tyvärr så har jag ingen bild på den). Då bestämde jag mig för att göra om den!

Jag har tapet i mitt rum, men en bra mängd av tapeten blev över; alltså använde jag lite av den överblivna tapeten.
Allt som allt, använde jag bara tapet, akryllfärg och (bra!) penslar.


Sneak peak på tapeten i mitt rum; samma tapet som jag använde till den gamla lådan/hyllan.

Tyvärr så tog jag inga bilder medans jag klistrade tapeten på lådan/hyllan (men jag lovar att jag gjorde det
själv, haha!). Dessutom så är det viktigt att skydda ytan du ska arbeta på; i mitt fall så var det mitt skrivbord.


En close-up på hyllan under förvandlingen..

Penslar och färg.. Jag använde bara två penslar; en liten och en större.

Jag blandade flera färger för att få till den brun-orange-kopparröda färgen.. Från början var det tänkt att
hyllans inre skulle vara gammelrosa, men jag hade inte tillräckligt med (bl.a.) vit färg för att få till färgen
jag hade i tankarna..


Under förvandlingen..

TA-DA!

Vad tycker ni om lådan/hyllan?
Personligen så älskar jag den! Dock vet jag inte om jag vill använda den som en låda eller en hylla..






Zaynab
07 August, 2011 - 16:31 / BLOG: http://www.zaynabsblogg.se

Men va fint det blev!


Comment this post here:

Name:
Remember me?

E-mail: (won't publish)

URL/Blog:

Comment:

Trackback