» THROW A GRENADE ON YOU

Vacker rubrik, eller vad tycker ni? (lyssnar på Grenade - Bruno Mars..)
Det har varit en ganska lugn dag, ända tills jag klev på bussen..
Jag valde att stå längst bak - det fanns sittplatser - så att det inte blir jobbigt när jag ska hoppa av.. BIG MISTAKE!!
Två hundar och deras ägare satt längst bak. "Okej", tänkte jag. De var ju söta!
Men helvetet bröt löst när en hund, lika stor som ett får, kom in i bussen med sin ägarinna. Hunden var allmänt ful, klädd i en svart skinnväst med rött päls vid kragen. Dessutom så var den smutsig och ägarinnan hade massvis med matkassar med sig..
De två andra hundarna började skälla på hunden, som i sin tur skällde på dem.. Jag var rädd att de skulle hoppa på varandra!
Får-hunden tryckte sig mot mig så att jag nästan höll på att välta!
Ägarinnan tycktes inte förstå att det faktiskt fanns en ANNAN buss, som hon och hennes får-hund kunde hoppa in i..
.
Jag störde mig på hunden. Rejält.
När jag skulle hoppa av bussen, skulle ägaren med de två hundarna också hoppa av. Dessa började nosa på mig! (jag tror att de var av rasen pitbull.. den rasen tycker jag INTE alls om!!)
Usch!
Jag får se till att tvätta kläderna i alla fall.. Jag vill ju inte ha får-hunds hår/nosande på mina byxor!
Hoppas att ni har haft en skön dag - det är ju fredag imorgon ;)
xxx
/Laila




Comment this post here:

Name:
Remember me?

E-mail: (won't publish)

URL/Blog:

Comment:

Trackback