» SKOLUNIFORM TILL JOBBET?

Jag är trött och vill sova, haha.. (Jag har precis duschat - jag blir sömnig efter det)
Men jag måste nog uppdatera lite - bilder får ni senare, jag lovar!
.
Jag fick sommarjobb på ett äldreboende, och det är kul, om det inte vore för det hemska förklädet som jag måste ha på mig..
Den är lång (under knäna) och bred. Det är ett "tjockt linne", men jag måste ha på mig mina egna kläder under..
"Förklädet" som är inspirerad av en ful skoluniform klänning, har öppnigar på sidorna.. Snyggt?
För att göra det hela värre, hade jag på mig en tunn blus och chinos.. Så där gick jag omkring i en tunn blus, chinos och ett förkläde/skoluniform marinblå klänning. (jag såg ut som en ful skolflicka från 1600 talet.. Dagens skoluniformer är mycket snyggare..)
.
Jag som kom hem glad och belåten igår (det var då jag började jobba).. De gav mig en sjuksköterska-inspirerad T-shirt som var beige och som såg normal ut. Men idag var min handledare tvungen att komma fram med en ny "tröja".. Agh!!!
.
Tänk er denna, minus knapparna
vid kragen, ingen "utböjning" eller
vad det nu heter vid kjolen och
MYCKET längre - så får ni en bild
av min hemska dräkt..



Comment this post here:

Name:
Remember me?

E-mail: (won't publish)

URL/Blog:

Comment:

Trackback